Από την καλύβα

Όταν ο Τροχός της Αγάπης μπει σε κίνηση

Κορυφαίος σκοπός του ζην είναι το ποιητικώς υπάρχειν. Ένα από τα σημαντικότερα πεδία στα οποία ασκείται ο άνθρωπος, προκειμένου να το πετύχει, είναι ο έρωτας. Πάντα ήταν, σε όλες τις εποχές. Και όπου δεν ήταν ή δεν είναι (καληώρα, στη δική μας εποχή) οι πιθανότητες του ποιητικώς υπάρχειν ελαχιστοποιούνται.

Έκανα αυτή την δυσνόητη εισαγωγή γιατί το μεσημέρι έψαχνα κάτι στη βιβλιοθήκη μου και έπεσα πάνω σε ένα βιβλίο που είχε παραπέσει, από το 2002 που το αγόρασα (είχε την απόδειξη της αγοράς μέσα – σε ευρώ και δραχμές). Τίτλος του «η ερωτική τέχνη στην Ανατολή», Εκδόσεις «Τρόπος Ζωής», 1999. Συγγραφείς οι Nik Douglas και Penny Slinger.

Όσοι και όσες παρακολουθούν τη σχετική φιλμογραφία (και άλλες τέχνες επί του θέματος) γνωρίζουν ότι η τρέχουσα ερωτική αντίληψη στην Ανατολή είναι βαθύτατα επηρεασμένη από εκείνη της Δύσης και – αν είναι δυνατόν – ακόμα χειρότερη. Η καπιταλιστική καταναλωτική νεύρωση και ο καταπιεστικός θρησκευτικός πουριτανισμός γενούν, ως ζευγάρι, πραγματικά τέρατα ασχήμιας και ακαλαισθησίας. Αλλά δεν ήταν πάντοτε έτσι. Υπήρχαν, τουλάχιστον, κάποιες αξιοσημείωτες εξαιρέσεις.

Το 1968 ήμουν προσκαλεσμένος σ’ ένα παραδοσιακό ινδικό γάμο, στο Νέο Δελχί. Σε κάποια δεδομένη στιγμή της τελετουργίας παρουσίασαν στη νύφη και τον γαμπρό ένα περίτεχνα διακοσμημένο ερωτικό βιβλίο, το οποίο, όπως πληροφορήθηκα, χρησίμευε σαν βοήθημα ώστε το ζευγάρι να απολαύσει τη φυσική του ένωση. Αν και ο παραδοσιακός γάμος είχε ακολουθήσει όλα τα ινδουιστικά έθιμα, με έκπληξη διαπίστωσα ότι οι σελίδες του βιβλίου ήταν λευκές! Η παρουσίαση του ερωτικού εγχειριδίου είχε μόνο συμβολική σημασία. Ρωτώντας πληροφορήθηκα ότι οι σύγχρονοι Ινδουιστές είχαν γίνει τόσο πολύ πουριτανοί που δεν θα τολμούσαν ακόμα και να ξεφυλλίσουν ένα τέτοιο εγχειρίδιο, αν και αποτελούσε αναπόσπαστο μέρος της κουλτούρας τους.

Υπήρχαν λοιπόν εικονογραφημένα ερωτικά manual για  χρήση των ζευγαριών. Δεν απευθυνόντουσαν μόνο σε αρχαρίους, το επόμενο target group ήταν τα έμπειρα πλέον ζευγάρια, τα οποία τα ήθελαν για να μάθουν κάτι παραπάνω, με απολαυστικό τρόπο – και να το δοκιμάσουν, φυσικά.

Ξεγυμνώνοντας το κορμί μου και βγάζοντας τα φτιασίδια μου

Ξετύλιξα τις ερωτικές ζωγραφιές δίπλα στο μαξιλάρι μου

Παίζοντας το ρόλο της μυήτριας στην Τέχνη του Έρωτα.

Τελειοποιούμε τις στάσεις και γευόμαστε αυτή την πρωτόγνωρη ευχαρίστηση.

(Ποίημα του Chang Heng, μια νύφη προς τον άνδρα της)

Εύκολα ξεχωρίζει κανείς τις ζωγραφιές των Κινέζων από τις Γιαπωνέζικες. Κάπως πιο δύσκολα τις Ινδικές, από εκείνες του Νεπάλ. Είναι πάντως ευδιάκριτη η ευγένεια και μια κάποια συστολή των Κινέζων, η ορμητικότητα και η τάση αυτοσχεδιασμού στα Γιαπωνέζικα ερωτικά έργα, οι ταντρικές και ταοϊκές επιρροές αλλού, χωρίς να λείπει και η ερωτική γιόγκα. Κοινό όμως χαρακτηριστικό παραμένει η ακομπλεξάριστη, ποιητική προσέγγιση.

Kitagawa Utamaro

Από τη μια

–        Το Άνοιγμα της Πύλης του Νεφρίτη

–        Το Δοχείο του Μελιού

–        Το Σπήλαιο της Αγάπης

–        Το Σπήλαιο (ή το Σπίτι ή η Κοιλάδα) της Ευχαρίστησης

–        Το Μυστικό (ή το Χρυσό) Σπήλαιο

–        Η Σχισμή του κομματιού της Κανέλλας

–        Η Πύλη της Ηδονής

–        Η Πολύτιμη Πύλη

–        Η Ανεμώνα της Αγάπης

–        Το Πολύτιμο Σπειροειδές Κοχύλι

–        Ο Μυστηριώδης Διάδρομος

–        Το Πορφυρό Λουλούδι

 

Από την άλλη

–        Η Βέργα (ή Ο Μίσχος ή Το Φλάουτο ή Το Σκήπτρο) του Νεφρίτη

–        Ο Αυτοκράτορας

–        Ο Θετικός Κολοφώνας

–        Η Γιάνγκ Παγόδα

–        Το Όπλο της Αγάπης

–        Ο Πολεμιστής

–        Ο Πιστός Υπηρέτης

–        Η Θετική Κορυφή

–        Το Πορφυρό Πουλί

 

Οι ερωτικές στάσεις έχουν επίσης φευγάτα ονόματα:

–        Οι Γερανοί με τους Λαιμούς Ενωμένους

–        Ο Πίθηκος που φώναζε Αγκαλιάζοντας ένα Δέντρο

–        Η Στάση που Όλα τα συμπεριλαμβάνει

–        Ο Φοίνικας που χτυπά τις Φτερούγες του

–        Μια Βουνίσια Κατσίκα που Αντικρίζει ένα Δέντρο

–        Το Άλογο με το σηκωμένο Πόδι

–        Το Ζευγάρι των Χελιδονιών

–        Ο Δράκος που Περιστρέφεται

–        Τα Μυστήρια των Σύννεφων και της Βροχής

–        Οι Πάπιες Μανδαρίνοι

–        Τα Λέπια που καλύπτουν το Ψάρι

–        Ο Άσπρος Τίγρης που πηδάει (ή Πηδώντας τον Άσπρο Τίγρη)

–        Τα Γαϊδούρια στο Τρίτο Φεγγάρι της Άνοιξης

–        Οι Ανερχόμενοι Γλάροι

–        Μπαμπού κοντά στο Βωμό (και με βοήθειες)

–        Δυο Θηλυκά Πουλιά Φοινίκων που Χορεύουν (2+1)

–        Η Όρνιθα της Ζούγκλας (και με βοήθειες)

–        Η Βασίλισσα που κάνει το Μέλι

–        Το Πανηγύρι των Λουλουδιών (2+1)

–        Οι Αναστραμμένες Ιπτάμενες Πάπιες

–        Το Ζευγάρι των Ψαριών

–        Η Περιστρεφόμενη Στάση

–        Η Υποστηριζόμενη Στάση

–        Η Στάση «Κερδίζω – Συγκρατούμενος»

–        Τα Τρία Βήματα του Βισνού

–        Η Στάση των Ίσων Κορυφών

–        Το Εναλλακτικό Άνοιγμα (και με βοήθειες)

–        Η Στάση του Πουλιού

–        Η Ανυψωμένη Στάση

–        Η Ζωηρή Στάση

–        Με τους Μηρούς Ενωμένους

–        Η Στάση των Διδύμων

–        Η Ορθάνοικτη Στάση

–        Η Στάση «Κούνια»

–        Η Στάση «Ποικιλία»

–        Η Περιστρεφόμενη Κορυφή

–        Η Περιποίηση του Νυχιού

–        Ανοιχτή και Ανθισμένη

–        Η Στάση «Τσιμπίδα»

–        Η Μέλισσα που βουϊζει πάνω στον Άντρα

–        Η Εσωτερική Ευχαρίστηση

–        Το Σχίσιμο ενός Μπαμπού

–        Η Στάση «Ολόγυρα»

–        Η Στάση που μιμείται πως κάνουν έρωτα οι Πεταλούδες

–        Η Ενωμένη Στάση (2+1)

–        Το Κοπάδι με τις Αγελάδες (1+χ)

–        Το Άλογο (πολύς κόσμος)

–        Το Άρμα (1+χ)

 

Όλα αυτά τα συνοδεύουν χρηστικοί στίχοι:

Κάθε φορά που ένας άντρας θέλει να κάνει έρωτα

Υπάρχει μια συγκεκριμένη σειρά που πρέπει ν’ ακολουθήσει.

Πρέπει πρώτα ο άντρας να συγχρονίσει τη διάθεσή του

Μ’ εκείνη της γυναίκας.

Μόνο τότε η Βέργα του Νεφρίτη θα σηκωθεί.

(Su-nu-ching)

*

Οι καρδιές κτυπούν σαν μία

Πιέζονται μαζί οι εύθραυστοι ώμοι τους

Και αγγίζονται τα μάγουλά τους.

Εκείνος αρπάζει το αρωματισμένο στήθος,

Απαλό σαν το λευκότερο πούπουλο

Και το βρίσκει τέλειο.

(Chin Ping Mei)

*

Ξαφνικά έσκυψε και έφτασε

τον πιο απόμακρο Προμαχώνα.

Διότι μέσα στην Πύλη της Γυναίκας

υπάρχει ένας Προμαχώνας

Σαν την καρδιά ενός λουλουδιού,

που όταν κατακτηθεί από τον Εισβολέα

Διαπερνάται από υπέροχη ευχαρίστηση.

(Chin Ping Mei)

*

Εκείνη κινεί ελαφρά τους αδύνατους μηρούς της.

Βιάζεται να μεγαλώσει το Πολύτιμο Σκήπτρο.

Με αυτιά ορθάνοιχτα για ν’ ακούσει

Τους ψιθύρους με τα γλυκά ερωτόλογα αγάπης

(Chin Ping Mei)

*

Εναλλάξ κάθε λουλούδι

Κοιμήθηκε μαζί του μέχρι τη δύση.

Μερικές φορές και οι δυο τον μοιράστηκαν

Μέχρι να ‘ρθουν τα μεσάνυκτα.

Στο τέλος, όλοι είχαν αγαπηθεί,

Καθώς οι τρεις είχαν γίνει ένα

(Chao Hen)

*

Γλιστράμε κάτω από τα μεταξωτά σκεπάσματα

Που είναι ζεστά και αρωματισμένα.

Η στιγμή μας έρχεται.

Η δροσιά πέφτει.

Το Πολύτιμο Λουλούδι ανοίγει με την τρυφερότητα της Αγάπης.

Τα Σύννεφα και η Βροχή μας ολοκληρώνουν, μας ολοκληρώνουν.

(Huang Ching)

*

Όταν και οι δύο έχουν δεθεί με τα δεσμά της Αγάπης

Δεν υπάρχει χωρισμός.

Δεν υπάρχει ούτε «καλό» ούτε «κακό».

Όλες οι σκέψεις εξαφανίζονται

Από την οσμή του καθαρού πάθους.

(Kuttni Mahatmyam)

*

Τι υπέροχο εργαλείο είναι η γυναίκα,

Όταν τη μεταχειρίζεσαι με τέχνη.

Πόσο ικανή είναι να παράγει

Τις πιο υπέροχες αρμονίες.

Να δημιουργεί

Τις πιο ποικίλες ερωτικές παραλλαγές.

Και να δίνει την πιο θεϊκή ερωτική ευχαρίστηση.

(Ananga Ranga)

*

Η γυναίκα είναι το άλλο μισό του άντρα,

Ο ανεκτίμητος φίλος του.

Της ευχαρίστησης, αρετής, πλούτου,

Η αστείρευτη πηγή.

Μια βοήθεια στα γήινα χρόνια του.

Για όλη τη ζωή και ακόμα παραπέρα.

(Mahabharata)

*

Είναι καθήκον του άντρα να λαμβάνει υπόψη του

Τις προτιμήσεις της γυναίκας

Και να είναι σκληρός ή τρυφερός

Ανάλογα με τις επιθυμίες της αγαπημένης του.

(Koka Shastra)

*

Μιαν άλλη φορά θα κάνουμε μια βόλτα και στις Ευρωπαϊκές προσπάθειες.

Πηγή: Όταν ο Τροχός της Αγάπης μπει σε κίνηση | Η καλύβα ψηλά στο βουνό

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Google photo

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s