Αναπαραγωγές, Βελουχιώτης

Αγαπημένε σύντροφε Νίκο

e01f703d96d183c323a7ebb1f1609828-1

4-6-45

Προσωπικό γράμμα προς τον αρχηγό του ΚΚΕ

σ. Νίκο Ζαχαριάδη

Αθήνα

Αγαπημένε σ. Νίκο

Μόλις σήμερα πληροφορήθηκα θετικά τον ερχομό σου. Εύχομαι ανυστερόβουλα το καλώς όρισες και πιστεύω ακράδαντα πως ο ερχομός σου και η ανάληψη ξανά από μέρους σου της ηγεσίας του κόμματος θα θέσει οριστικά τέρμα σε μια πολύ κακή, κατά τη γνώμη μου, κατάσταση.

Τα των δικών μου απόψεων και ενεργειών θα τα έμαθες σίγουρα. Όμως δυστυχώς μονόπλευρα και είμαι βέβαιος πως δεν θ’ αρνηθείς να μου δώσεις τη δυνατότητα να σου τα πω και εγώ όπως τα νιώθω.

Σου δηλώνω πως είμαι έτοιμος να σταματήσω κάθε περαιτέρω ενέργειά μου και δράση μου αν εσύ μου το πεις. Μα νομίζω πως για ν΄  αποφανθείς αν έχω δίκιο ή άδικο πρέπει ν’ ακούσεις τις απόψεις μου.

Γι’ αυτό προτείνω να πραγματοποιηθεί μια προσωπική συνάντησή μας, όπου και όπως εσύ κανονίσεις, πλην των Αθηνών φυσικά. Αν τούτο δεν το βρίσκεις σωστό ή κατορθωτό στείλε μου έναν σ. της εκλογής σου, που να μπορεί όμως να με καταλάβει για να πω και προφορικά τις σκέψεις μου και να του τις δώσω και γραπτά και μετά αποφάσισε.

Από τη Βορειοδυτική και Δυτική Θεσσαλία στην οποία κινούμαι τώρα θα τραβήξω για τη Νοτιοδυτική και Νότια.

Η απάντησή σου θα με βρει δια της Π.Ε. Καρδίτσης – Μουζακίου.

Περιμένοντας την απάντησή σου. Σου σφίγγω το χέρι και σε φιλώ συντροφικά Αρης Βελουχιώτης (Θανάσης Κλάρας)

Μεσόχωρα 4-6-45

Γρηγόρης Φαράκος, Άρης Βελουχιώτης. Το χαμένο Αρχείο – Άγνωστα Κείμενα. Ελληνικά Γράμματα, Ε’ έκδ, σελ. 430

*

Το τελευταίο, κατά πάσαν πιθανότητα, γραπτό ντοκουμέντο της μαρτυρικής αλλά και αυτοκαταστροφικής πορείας του Άρη Βελουχιώτη, 12 μέρες πριν το τέλος. Ο Βελουχιώτης ουσιαστικά δηλώνει παραίτηση από τους στόχους που είχε θέσει (ΜΕΑ, ΕΛΑΣ-Ν, νέο αντάρτικο) και οι οποίοι είχαν αποτύχει πλήρως. Και περιμένει μόνο ένα μήνυμα από τον Ζαχαριάδη για να αποτραβηχτεί και να αποδεχτεί την πολιτική της «εξομάλυνσης» που εφάρμοζε το ΚΚΕ μετά τη Βάρκιζα. Το μήνυμα στάλθηκε σύντομα, όχι κατευθείαν στον ίδιον: ήταν η απερίφραστη και ατιμωτική δημόσια καταδίκη του από το κόμμα και τον «αγαπημένο σύντροφο Νίκο» προσωπικά.

Σχολιάστε

